Samenwerking Exact en Optimizers versterkt aanbod logistieke markt

Delft, 7 maart 2013 - Exact heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met certified en development partner Optimizers. In de overeenkomst is vastgelegd dat de EDI Gateway van Optimizers voortaan wereldwijd verkrijgbaar is via Exact.

De EDI Gateway is een flexibele oplossing voor electronic data interchange (EDI), een standaard voor de uitwisseling van bedrijfsdocumenten om ketensamenwerking te optimaliseren. Met EDI Gateway kunnen onder andere orders, voorraadberichten, productgegevens, pakbonnen en facturen elektronisch worden uitgewisseld. Dit maakt het mogelijk om artikelen zonder papier te registreren, wachttijden bij distributiecentra te verlagen en ontvangsten van goederen sneller en beter af te handelen.

EDI Gateway wordt door Exact aangeboden als opvolger van de bestaande EDI-modules in Exact Globe. Jarno van Hurne, directeur productmarketing Exact hierover: “Om te voldoen aan veranderende wensen en eisen van de markt hebben we onze bestaande EDI-mogelijkheden uitgebreid. Daarbij is de keuze gemaakt om de kracht van de bestaande en bewezen oplossing van Optimizers wereldwijd beschikbaar te maken voor onze klanten.”

Heiko van der Vlugt, directeur Optimizers: "Wij zijn erg blij met deze intensieve samenwerking met Exact en verwachten met onze EDI-oplossing Exact verder te versterken in de logistieke markt."

Exact Globe met EDI Gateway wordt op 26 maart gedemonstreerd op de Exact demodag in Delft.

------------------------

Exact. And it all comes together.

Exact is een softwareleverancier die wereldwijd bedrijfsprocessen van ondernemers ondersteunt. De focus op financiële processen is sinds het begin in 1984 uitgebreid tot een compleet ERP-pakket voor het midden- en kleinbedrijf. Dagelijks helpen innovatieve oplossingen als Exact Globe, Exact Synergy en Exact Online wereldwijd meer dan 100.000 lokale en internationale bedrijven bij de aansturing van hun onderneming.

Exact ontwikkelt gerichte cloud- en on premise-oplossingen voor diverse sectoren, waaronder productie, groothandel & distributie en zakelijke dienstverlening. Het hoofdkantoor van Exact is gevestigd in Delft, Nederland. De onderneming is sinds juni 1999 genoteerd aan de NYSE Euronext Amsterdam. De omzet in 2012 bedroeg € 217,1 miljoen.

Voor meer informatie over Exact ga naar www.exact.com.

Meer informatie:

Exact Holding N.V.